Wydawać by się mogło, że język angielski to język angielski i nie ma żadnej różnicy w tym, czy jest to zwykły język angielski czy też biznesowy. Okazuje się jednak, że osoby, które w codziennej pracy mają styczność z językiem angielskim powinny poznać go od strony biznesowej. Zdecydowanie ułatwi to komunikację z kontrahentami a osobom, które dopiero planują rozwój kariery zawodowej ułatwi znalezienie odpowiedniej pracy.

Czym jest język angielski biznesowy?

Szkoły języka angielskiego najczęściej oferują zajęcia w ramach kursu Business English – czyli kursu dla osób posługujących się językiem w ramach obowiązków służbowych. Zdecydowanie jest to kurs przeznaczony dla osób, które rzeczywiście poruszają się w środowisku biznesowym, a w codziennej pracy mają kontakt ze specjalistycznymi firmami. Dla takich pracowników język angielski to prawie jak narzędzie pracy – bez niego nie będą w stanie rzetelnie wykonywać swoich obowiązków. Owszem, na rynku znajduje się wiele zawodów i specjalizacji, nie łatwo byłoby więc, dla każdego z nich stworzyć oddzielny kurs, przeznaczony dla konkretnej branży.

Celem kursu jest nabycie przez uczestników umiejętności poprawnego ale przede wszystkim płynnego komunikowania się podczas rozmów oraz zdobycie umiejętności prezentowania danych, właściwego argumentowania poprzez wyrażanie swojego zdania czy też umiejętności redagowania firmowych pism.

Czym różni się język biznesowy od zwykłego?

Przede wszystkim język angielski, jakiego uczysz się w szkole czy na studiach wyższych jest językiem potocznym. Podczas nauki podstawowego języka poznajesz słówka i zagadnienia niezbędne do prawidłowej komunikacji w codziennym życiu. Dzięki nauce języka biznesowego masz możliwość poznać specjalistyczną terminologię, nauczysz się specjalistycznych sformułowań, które ułatwią Ci kontakt nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej ale też w negocjacjach czy podczas wygłaszania prezentacji. Wydaje się, że nie ma nic trudnego w kontakcie zawodowym – okazuje się jednak, że wiele kluczowych słów i zwrotów potrafi zamienić Twoją wypowiedź w bardziej profesjonalną – a właśnie tego od Ciebie wymaga biznes.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here