Czy warto planować posty na Instagramie

Publikowanie treści na Instagramie może być spontaniczne, jeśli jednak chcesz znacząco zwiększyć grono swoich odbiorców bądź stworzyć kanał biznesowy, musisz już oprzeć się o jakąś strategię. Dodawanie każdego postu „ręcznie” jest czasochłonne, dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest przygotowywanie ich z wyprzedzeniem. Oczywiście rodzi to pewne wątpliwości, wszak czasem trzeba reagować „tu i teraz” na dane sytuacje i wydarzenia. Zatem dziś spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: czy warto planować posty na Instagramie?

Strategia ma znaczenie

Jeśli chcesz tworzyć spójny content, to musisz zadbać o to, by Twoje zdjęcia były takiej samej nieskazitelnej jakości oraz stawiać na podobne kompozycje czy stosowanie określonych filtrów. Jest to znacznie łatwiejsze, gdy korzystasz z dedykowanych użytkownikom Instagrama narzędzi, takich jak kalendarz Later. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz planować swoje posty na cały tydzień.

Strategia wymaga przemyślenia, warto więc wyznaczyć sobie jeden dzień, w którym planujesz posty na cały tydzień, sugerując się kalendarzem i nadchodzącymi wydarzeniami, czy planowanymi kampaniami marketingowymi. Oczywiście jeśli profil ma służyć promowaniu fundacji czy akcji społecznych, to siłą rzeczy planowanie jest tutaj trudniejsze, bo czasami pewne akcje powstają dość spontanicznie i trzeba reagować w czasie rzeczywistym.

To jednak nie znaczy, że nie możesz korzystać z narzędzia do planowania publikacji postów, wszak treści można aktualizować czy wprowadzać pewne poprawki, tak by nie popełnić klasycznego faux pas. Można tu przytoczyć chociażby sytuację, kiedy influencerki reklamowały jednocześnie produkty i wyrażały wsparcie dla Strajku Kobiet. Pewne kwestie trzeba od siebie oddzielać, tak by odbiorcy nie poczuli się zażenowani czy obrażeni takowym działaniem.

Jak planować posty na Instagramie?

Oczywiście posty to nie tylko zdjęcia, ale również podpisy do nich oraz hashtagi i te również można planować dzięki odpowiednim narzędziom takim jak Later czy Sprout Social. Możesz wyszukiwać najbardziej popularne wśród Twojej społeczności hashtagi i wykorzystywać je w swoich postach. Możesz również dopasowywać hashtagi do określonych postów z wyprzedzeniem. Czasem wymyślenie dobrego podpisu, który zaangażuje Twoich followersów to nie przysłowiowe „5 minut”, choć to co szybko wpadnie do głowy najczęściej jest najlepszym rozwiązaniem.

Niemniej jednak czasem mamy cięższy dzień i trudno wymyślić nam coś oryginalnego. Dlatego zdecydowanie lepiej korzystać z kalendarza z funkcją przeciągania i upuszczania, a także z biblioteki, w której można gromadzić wszelkie zdjęcia. Zaplanowanie pracy np. na sobotę czy poniedziałek pozwala z mniejszą presją, a zarazem większą dozą kreatywności podejść do postów na cały tydzień. Dzięki temu ma się wgląd w to czy posty na każdy dzień są spójne z estetyką profilu na Instagramie, czy są spójne kompozycyjnie, a także czy hashtagi i angażujące podpisy są odpowiednio dopasowane do zdjęć.

Dzięki planowaniu lepiej korzystać z narzędzi do analizy statystyk na Instagramie

Analiza statystyk na Instagramie jest dostępna w przypadku kont firmowych, dlatego warto właśnie takie konto założyć niezależnie czy chce się czerpać profity z pracy jako influencer czy też po prostu promować działalność gospodarczą. W zaawansowanych narzędziach dodatkowych dotyczących statystyk na Instagramie można nie tylko sprawdzać jaki ruch generuja dane posty, jaki i kiedy jest największy przyrost komentarzy, ale również kiedy użytkownicy są najbardziej aktywni. W ten sposób można tworzyć strategie tworzenia postów na Instagramowe konto na kolejny tydzień.

Jeśli wiesz, że zdjęcia, na których poza produktami ukazujesz również postaci lub zwierzęta mają więcej lajków i komentarzy, to powinieneś na nie większy nacisk położyć w kolejnym tygodniu. Wiedząc, kiedy użytkownicy Instagrama i Twoi followersi są najbardziej aktywni, możesz planować publikację postów na określone godziny w danych dniach i dzięki temu zyskiwać jeszcze większą popularność. Jest to swego rodzaju efekt śnieżnej kuli, bo Twoi obserwatorzy mogą udostępniać Twoje posty czy dodawać je do swoich relacji na Instagramie, dzięki czemu zyskujesz większą popularność. Dzięki odpowiednim narzędziom możesz również dodawać link do zdjęcia dodawanego na Instagram. W ten sposób użytkownicy z poziomu galerii mogą przejść do Twojego sklepu internetowego i konkretnego produktu.

Jak widać planowanie postów ma znacznie więcej zalet niż wad. Wszak dzięki powiadomieniu na smartfonie i przyciskowi push, np. w przypadku Later, możesz decydować o tym, czy dany post ostatecznie zostanie opublikowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here